Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-26, 12:56   #1
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Talking Fynd bland tyghögarna

Jag tyckte att "idag skulle det nog vara en bra dag för att städa i tyghögarna lite, det kan ju inte ta så lång stund" Jag trodde inte att jag hade så mycket tyg, men jag har ju hur mycket som helst! Tyg och spets! Överallt hittar jag spets, en del har jag fått. Har aldrig kollat igenom dem riktigt, men nu! Vilka fynd! Jättefina spetsar Glad, glad, glad =)
Städningen som jag trodde skulle vara en tråkig och snabbt avklarad blev istället en riktigt trevlig eftermiddags sysselsättning!

Trevlig eftermiddag!
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-27, 08:06   #2
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Jag har gjort samma sak med min garderob (ej ordentligt städad på 8 år, rensar inte kontinuerligt heller). Hittade massor av saker som jag glömt bort och som var "precis min smak" och forfarande användbara - inte så konstigt eftersom jag själv köpt dem en gång.... Mycket fick såklart skänkas till Myrorna, men med mindre kläder hittar jag bättre och det känns som urvalet blivit större!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-27, 08:44   #3
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Kul!

Gjorde själv något liknande för ett tag sedan, hittade som du också gjort massor av fint material + att jag fick ihop en stor sopsäck med gammalt skräp. Min son gjorde sig några fynd också, delar av gammal separator, cykel och lampa. Det är nästan så det ekar inne i mitt tygförråd nu.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-27, 09:00   #4
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Nu blev jag inspirerad att sätta igång, både med tyghögarna och garderoben.
Jag har minskat i omfång sedan senaste höst/vinter, från storlek 40/42/44 till 36/38 och "jag har inget att ta på mig" stämmer helt klart. Vad jag än hittar fram ur lådorna på morgonen sitter som säckar. Byxor får jag snörpa ihop i midjan med skärp, och det blir inte alltid snyggt, trots jag sätter på mig en tröja ovanpå som döljer ihopsnörningen.
Problemet är att jag inte har ekonomiska medel till att byta ut min garderob.
Jag ska ta tag i det nu och dela upp kläder i högar; Kan ha-hög, Ge bort-hög, Kasta-hög och Kan kanske ändra/syin-hög.
Sen får jag kanske skriva en önskelista till jultomten.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-27, 10:17   #5
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Grattis till viktminskningen! Bakom mitt städinitiativ låg förutom akut brist på plats en rejäl viktminskning. Det ökar definitivt motivationen!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-27, 15:54   #6
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Jag hoppas på att städningen inte bara bringat ordning men även mer inspiration =)och kanske lite mindre letande efter saker som jag "vet att jag har lagt...här någon stans... "
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons