![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp! Förstår inte mönstret!!
Hejsan. Håller på att lär mig själv att virka och har nu totalt fått stopp... Om det står att man ska göra nertag bakom uddarna - vad menas då?
Vaddå bakom? Sedan står det 1fm om 1:a fm på v2. Vaddå om, är det samma sak som i fm på v2? Är mer konstiga termer i mönstret men just detta kan jag inte hitta information om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gör du något där det skall stå upp små uddar på arbetet? Typ lager bakom lager?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Jag är inte alls tillräckligt bra på sånt här för att hjälpa dig.
![]() Men ett tips är att dela med dig av vad det ska bli, gärna genom länk till mönster online om sådannt finns,så de som är "wise in the ways of crochet" lättare kan se vad det är som ska åstadkommas. Jag får en känsla av att några lösryckta rader ur ett större mönster kan vara svårt att se röd tråd i om man inte vet vad helheten ska forma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Precis!
Exakt så är det! Det skall bli ett virkat spetsband.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tyvärr
...inget mönster via internet. - Taget från en bok på bibblan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kan du inte skriva ner lite mer hur mönstret är så man kan bilda sig en uppfattning om hur det kan tänkas se ut. Det skulle underlätta så du kan få lite hjälp här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Får inte in någon bild men...
Skickade en bild till min blogg istället. Uppskattar om Ni ville kika in och se mönstret där. Om ni har bra ögon och kan läsa minitexten så står min fråga på varv4 Första motivet. Snälla, kan ni hjälpa mig?Shywomans hemsida
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:16.