![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Ja, jag är alltså på jakt efter rosa ylletyg för att sy en kappa. Det ska vara ljust rosa - babyrosa om man så vill, tjockleken kan variera. Är det någon som vet var man kan hitta sådant, helst i Stockholmsområdet, men även Skåne fungerar.
Ett alternativ som jag har funderat på, som jag dock måste fråga om, är om man kan ta ett rosa lite tjockare bomullstyg och impregnera det för att få det lite mer resistant mot vatten? Jag hoppas att det finns någon här som är mer insatt i detta än vad jag är som kan svara!=) Tack på förhand Nisse, Dull Creations |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ytterligare en fundering är om man kan färga vitt ylle?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stoff & Stil (Malmö) har rosa ylle, i alla fall "mellanrosa".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Visst kan du färga ylle, med syrafärgning (ej batikfärg eller tvättmaskinsfärg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ah, men så bra! Kan man köpa sån färg i vanlig affär (Panduro, Cleas Ohlssons etc...)? Eller måste man beställa special?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det går faktiskt att färga ylle med Herdins-färg, den som kallas Multi Fibre. Om man dessutom vill krympa yllet för att få det tjockare så kan man köra det i maskin på 90 grader... Annars handfärgning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.