![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fina kantmaskor
Hej alla.
Vet ni hur jag får till snygga kantmaskor? Jag ska sticka mig en halsduk och vill gärna ha fina kanter. Vet någon också hur jag ska börja stickningen så att ändarna inte rullar sig? Tacksam för svar. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Sticka 2-3 räta maskor i början och slutet av alla varv, då bör det bli en fin kant som inte rullar sig Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sluta alla varv med att lyfta sista maskan med tråden på sidan åt dig. Börja nästa varv med att sticka första maskan i den bakre maskbågen. Jag vet inte om det går att förstå hur jag menar, men då får man en snygg kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar sticka sista maskan och lyfta den första när jag vänt på stickningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan det vara så att du gör slätstickning ända från början?
Då blir det så att det rullar ihop sig. Det kan hända om det är rätstickning också. Ett tips är mosstickning eller ett varv rätt, ett varv 1r, 1a, 1 varv rätt, ett varv 1a, 1r.(Eller likadant resårvarv som tidigare. Minns inte riktigt hur jag gjorde.) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.