![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sicksacka alla kanter?
Hejsan.
Jag har vant mig vid att alltid sick-sacka alla kanter, men måste man verkligen det? Jag vill helst undvika att sick-sacka kragkanterna på t.ex en skjorta eller kavaj eftersom det blir så tjockt. Kan man strunta i det tro? Kan jag använda "frey check" istället? Det borde ju inte vara någon idé att sicksacka när jag ändå måste klippa små jack i rundningar och klippa så nära sömmen vid hörnor. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanter som ligger inneslutna i t ex en krage behöver oftast inte sicksackas, bara om det är ett tyg som fransar mycket. Om det fransar mycket borde fraychek (för de som inte vet är freycheck ett slags lim) fungera bra istället för sicksack. Sedan är det bra att gradera sömsmånen i kragar, d v s man klipper ner dem i olika längder. Då syns de mindre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Zig-zag sax fungerar också bra!
Dock kan kanten synas igenom och se lite lustig ut om det är ett väldigt tunnt tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för alla svar.
Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.