![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
brodermaskin (ny här inne)
Hej
Jag är ny här inne och jag är väldigt sugen på att köpa mig en brodermaskin. Min syrra har en husqvarna och har även köpt en janome (stavning?) Hur funkar det? kan man hämta bilder från nätet för att brodera eller är det bara i butik man kan köpa? Jag vill veta allt. Vilken är prisvärd? Det behöver inte vara jättestora bilder. Var är det billigast att köpa? Ska läsa lite mer här inne men tänkte att jag frågar först. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag köpte en Singer Quantum Futura, ett demoex förvisso, för 13000kr som jag är jättenöjd med. Det är en kombinerad broder- och symaskin och har allt jag behöver som färsking på broderier.
![]() Enkel att använda. Enda kruxet är väl att man behöver en ha en PC kopplad till den. Jag har både hämtat färdiga motiv från nätet och ritat upp egna i Paint som datan sedan stygnsatt och är mkt nöjd över resultatet. Vet att det finns en här på sysidan som beställde sin från England för 8000kr drygt så visst kan man få den ännu billigare ![]() En väldigt prisvärd maskin enligt mig iaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Låter som en prisvärd maskin.
Vad har ni att säga om denna? Brother PE 190 D |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men om man redan har en vanlig symaskin som man är nöjd med, kan man väl köpa en ren broderimaskin? Då kommer man väl ner i pris?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Det beror lite hur mycket du kommer att brodera och kolla lite hur stora ramar och antal som medföljer. exp,mellan Husqvarna D1:an och D2 qvilt maskinen. Qvilt maskinen kan du uppdatera så att den blir som D1 men det blir dyrare då är det likabra att satts direkt på D1 exp. De är bra att kolla med olika affärer även om de säljer samma märken det kan lönasig att köra ett par mil. Lycka till
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Välkommen hit!
Försök att inte dubbelposta dina frågor ställ dem bara på ett ställe, det blir så förvirrande annars. (Du har ju även skrivit en fråga i maskinbroderiforumet där du kommer få liknande svar.) Kan vara lite förrvirrande när man är ny på ett forum hur man ska gå tillväga, så jag hoppas du inte tar illa upp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
klart att jag inte tar illa upp, men vad jag vet så har jag bara frågat här inne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ordblinda jag!
![]() ![]() Ber om ursäkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
det är lungt. Jag bara började fundera på om jag postat mer än jag kom ihåg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.