![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla!
Jag har nybörjat med att sy och det funkar bara bra och är riktigt riktigt kul! Nu har jag tänkt sy hundhalsband till våra hundar. jag tänkte bara fråga jag har en husqvarna modell 6030 och undrar vad för pressarfot man ska ha när man syr ett tjockare tyg? mvh Elina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det brukar vara pressarfot B som gäller för tjocka tyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hmm pressarfot b,det står inget på pressarfötterna, hur ser den ut? foto? ska kika på google...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, det kanske är bäst. På min huskvarnapressarfot står det i alla fall ett litet B. Den följde med när jag köpte maskinen. Fast jag vet inte varför man skall använda just den, men det står så på displayen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
det beror väl mer på vad för söm du ska sy, än hur tjockt tyget är, när du ska välja pressarfot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På min Singer är det också pressarfot B.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jaha hmm.. dte fungerade faktiskt bara bra med den "vanliga" pressarfoten. Så nu är jag klar med ena hundhalsbandet, det blev så fint så fint. *stolt* det kommer väl upp foton någon dag framöver..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Bra! Ärligt talat vet jag inte var den stora skillnaden mellan B och den "vanliga" pressarfoten (A) ligger. Andra pressarfötter är mer tydliga med vad de är till för.
Min förra symaskin, en Singer, hade jag i 20 år med bara en pressarfot plus en blixtlåspressarfot. Jag visste inte att det fanns fler och saknade dem följdaktigen inte heller. (Jag sydde inte så mycket som jag gör idag heller, men ändå...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det följde inte så många pressarfötter till symaskinerna förr. Vartefter symaskinerna har blivit mera avancerade har det kommit till mera specialtillbehör t.ex. pressarfötter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.