![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som gjort sig illa på overlock?
Hej alla!
En liten fånig fråga... Jag har precis köpt min första overlockmaskin, en Janome 644D. Har aldrig sytt på en overlock tidigare och börjar lite försiktigt nu. Tycker kniven är jätteläskig och tänker hela tiden, "tänk om jag får in fingret där"!. Har någon varit med om det??? Är det lättare att skada sig på den än på en vanlig maskin? /Väsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du undviken nålarna så behöver du inte ha fingrarna i vägen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har aldrig hört att någon skadat sig på en overlockmaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har aldrig heller hört nån som gjort sig illa. fördelen med overlocken är ju att du behöver ju inte lyfta pressarfoten och lägga i tyget utan bara lägga det an mot så fångar ju maskinen upp det sen syr man ju en kedja i luften på slutet. Inte som en vanöig symaskin alltså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tyckte också att det var lite läskigt med kniven när jag började sy på overlock men det släpper när du ser hur snyggt allting blir
![]() Försök att inte hålla fingrarna för nära nålen så går det bra. Jag har aldrig hört nån som skadat sig på kniven, snarare har folk sytt sig själva i fingrarna på de vanliga maskinerna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58.