|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2006-06-29, 13:29 | #1 | 
| Medlem sedan: feb 2006 
				 | 

Duntätt tyg
			 Hej! Någon som vet om dun finns att köpa löst? Eller måste man köpa kuddar och paja??=) Sen letar jag även efter ett duntätt tyg som skulle passa till en åkpåse. Tex sånt som är i sovsäckar eller dunjackor skulle passa bra. Någon som vet vart det finns? Helst på internet men alla förslag mottages tacksamt. | 
|   |   | 
|  2006-07-02, 23:48 | #2 | 
| Medlem sedan: maj 2006 
				 | Hej, Jag har aldrig köpt dun, använder syntetiskt fyllning, men jag har läst att man skall kunna köpa dun i lösvikt från http://www.engmo.se . Maila till engmo@engmo.se och fråga. Duntätt tyg är lättare att få tag på: Om du vill ha tyg som i sovsäckar skall du leta efter Pertex, väldigt lätt och tåligt nylon tyg, köpes t.ex från england på Pennine Outdoors. Pertex 4 eller Pertex 5 passar bra. Ett annat tyg som också passar bra bra är Alfa Micro - polyester väv - lite tjockare än Pertex från Shelby /jonas | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:00.

Linjär visning
 Linjär visning