![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Osynlig dragkeja
Är det nån som har en bra beskrivning på hur man syr i en "osynlig" dragkedja?
Fick det förklarat igår, men det har man ju redan glömt såklart ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Skicka ett mail till mig så ska du få en beskrivning på hur man gör. Den jag har är för stor att lägga ut här Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Med risk för att göra reklam för Husqvarna...(fast kanske det finns andra pressarfötter av andra märken med samma funktion??)... Jag köpte en speciell pressarfot för just osynliga blixtlås. Det är sååå enkelt nu, man bara låter kedjan löpa i ett spår på pressarfotens undersida. Det blir toppenbra, så det är mitt tips! Lycka till!! /Helena |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hade en sådan pressarfot till min Orchidea, innan jag bytte bort henne.
Nu har jag en Janome 6600P och har köpt en pressarfot för osynliga blixtlås till den. Så det bör finnas såna till flera symaskinsmärken, antar jag. Men det fungerar också att använda pressarfoten för osynlig fåll, men då får man "styra" lite mera. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag körde me en vanlig pressarfot...de gick ganska bra...fast de va lite svårt att komma så nära som möjligt in på dragkedjan. Kanske ska skaffa mig en riktig pressarfot till de då!!!
Tack för alla tipsen! Klänningen e klar å jag blev nöjd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Aina, kan jag också få beskrivningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack så mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.