![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Knäppning resp. uppvik på byxdress?
Jag ska sy en byxdress där "byxdelen" ska vara som ett par korta shorts med uppvik. Så då undrar jag hur man gör det på snyggast sätt. Den ska vara i ett ganska tunt svart satintyg f.ö.
Sen tänkte jag knäppa den med knappar(som på den här byxdressen, men måste man ha knäppningen så lång ner?), och undrar då hur man avslutar knäppningen så att säga. Jag kanske ska ha ha så att man drar åt i midjan (som på den här byxdressen., annars så sätter jag bara på ett par hällor. Hur gör man det när delarna sitter ihop? Eller ska jag isf dela upp mönsterdelarna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oj, vilka roliga modeller...!
1. Uppvik kan du sy genom att göra upplägget extra brett (t.ex 10 cm) och sedan vika upp en gång till och gör då uppviket ca 5 cm. Hoppas att du förstår. 2. Första byxdressen med knäppning ser ju ut att vara ihopsnörd på mitten och då borde den vara så rymlig över baken så att man kan dra på sig den ändå, utan knappar nedanför midjan. 3. Den sista modellen har säkert en söm där resåret sitter och då är det ju bara att fästa hällorna ovanför resp. nedanför den linjen. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den måste vara rymligare an vanliga byxer.du kan sy en kanal i midjan och trä i resår jag brukar sy i två knappar på insidan sedan väljer jag resår med knapphål jag kan då ändra åtdragningen genom att förankra den i knappen även dra ur den vid tvättOm man går upp lite i midjan är det bara att släppa ut den några knapphål.Det är svårt att förklara tydligt.
Ann-Christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för hjälpen! Jag tror jag förstår vad ni menar. Återkommer kanske underarbetets gång..
![]() Men en fråga har jag faktiskt kvar: när man liksom syr/klipper till knäppningen så ska man göra det som ett sprunn då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du syr i princip en skjorta som fortsätter i ett par byxer .knäppkanter fortsätter i knappgylf den går omlott som en vanlig knäppning och du har infodring som stabiliserar det . sedan syr du knapphålen Om du vill ha en kanal för resår som börjar och slutar på var sida om knäppkanten och där sätter du knapparna och förankrar resåren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.