![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Chiffong till den här klänningen?
Jag har tänkt sy den här klänningen:
http://store.sewingtoday.com/cgi-bin...I=20009&page=6 Och hittade ett jättefint chiffongtyg på jonic (eftersom jag ändå ska beställa där är det lika bra att ta två flugor i en smäll). Jag förstår att chiffong passar bäst med ett tyg under om man inte vill visa alltför mycket, men för det första: kan man ha chiffong till den här klänningen, och i så fall, ska man ha ett töjbart eller stumt tyg under? Kanske lakansväv på skrådden? Tack på förhand Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst kan du ha chiffong till den klänningen, men jag skulle nog satsa på ett fodertyg istället för bomull.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Snyggt mönster! Jag tror den blir somrig och mycket kvinnlig i chiffong!
I Burda 5/2006 finns mönster till en mönstrad chiffongklänning i samma stil som din klänning. Den är ärmlös med drapering i midjan och "flikar" i kjolens nederkant. Till den syr man en underklänning i enfärgad chiffong. Underklänningen är likadan som klänningen upptill (utan drapering förstås) men är rakare/snävare från midjan och ner och helt rak i nederkanten. Det ser snyggt ut på bilden. Kanske kan du göra på liknande sätt?! Lycka till! /Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vi får se, men tack för förslaget.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.