![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygåtgång? (vida byxor och tunika)
Att planera ekonomin när man inte har ett sommarjobb kan bli väldigt pilligt, så jag frågar här så att jag slipper köpa för mycket tyg (eller för lite). Dessutom är jag superdålig på att mäta tygåtgång
![]() Jag är en storlek 40 och ska sy byxorna och tunikan i 140 cm brett tyg. Båda modellerna är enkla, tunikan är lätt figursydd med raka ärmar och blir ca 90 cm lång från axel till fåll, och byxorna blir 105 cm långa. Speciellt med byxorna är att de ska bli ganska så vida, med ett motveck på 50 cm på varje byxben. Någon som kan hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ska de alltså vara i samma tyg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Längden på byxan gånger två.benen är förr vida för att få ut bredvid varandra.Längden på tunikan x 2,förmodligen får du ut ärmen bredvid.du får göra en grovmätning sen beror det på om du har mönstrat eller ej.kanske du får göra en liten förskutning och sprida ut delarna man kan inte säga exakt du får mäta delarna .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh, tack så mycket!
Sister_in_Black: Japp de ska vara i samma tyg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.