![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Svårt att kanta!
Håller på med att kanta en korsett med satinkantband och det är riktigt svårt! Blev riktigt irriterad på det hela, så sydde bara fast (med symaskin) kantbanden "sådär" på korsetten. Problemet var att de två lagren av tyg är av olika storlek.. ja jag vet, fel när jag klippte till det hela.
Så nu har jag en korsett där det på vissa ställen är bubblor i tyget.. och i vissa ställen har jag tagit upp sömmar och lagt tyget omlott för att få kantbandet att sitta snyggt... nu sitter den ju fast med spontant hade det blivit snyggare utan kantband. Vad kan jag göra för att korrigera det hela? Funderar på att brodera något mönster över de ställen där det blivit fel.. vad tror ni om den idéen? Några andra trix för att förvilla blicken från felen? Vet att korsetten på mig kommer att synas i sömmarna ordentligt av andra. Tack för hjälpen! ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.