![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej! Är det någon mer än jag som blir galen på STIL-mönster. Håller på att sy en balklänning. Efter att ha mätt, klippt och sytt ett provliv så visade det sig att livet var MINST två nummer för stort. Gjorde ett helt nytt liv men detta var också för stort. Nu har jag justerat allt men har fortfarande problem med urrigningen. Den är alldeles för vid. Jag har försökt "hålla in" på alla möjliga sätt men är helt utan idéer. Urrigningen är något kantig där vänstra delen är hel med axel. Högra sidan ser likadan ut men har en skärning snett från ärmhålet till mitt fram mot kanten. Hur ska jag göra för att minska urrigningens storlek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sömsmån?
Har du kollat om sömsmån är inlagt i mönstret? min mamma råkade ut för samma sak när hon sydde balklänning åt min syster. Då var det två cm sömsmån på varje bit... och eftersom livet var skuret i åtta bitar så blev det 32 cm för stort runt om. Kolla om det står något på mönstret eller hör med butiken där du handlat det. Det var butiken som tipsade min hysteriska mamma när hon var nära sammanbrott några dagar innan balen....Hoppas att det ordnar sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.