![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Partykläder
Om några veckor åker jag på en kryssning och har tänkt sy upp ett litet outfit för mig. Hade tänkt mig kortkjol och någon festlig topp. Har att välja mellan
svart eller vinrött krossat sammet eller fuchsia/chock-rosa polyestersatin Vilket tror ni blir bäst? Vet att svart oftast blir för hårt mot ansiktet och en fuchsia satintopp kan ju vara jättefestligt, men tyget andas ju inte alls.. och man blir ju lite svettig efter några timmar på dansgolvet. Det ska ju också vara bekvämt, eftersom man ändå vill ha mycket rörelsevidd. Den fördelen har ju krossat sammet. Kanske blir det bra med en svart krossat sammet klänning? Eller så en satintopp och svart volangkjol som slutar en bit ovanför knän.. fast hade tänkt ha svart/vita stilettos på fötterna.. och då vill ju inte blanda hur många färger som helst. Tjejer (och killar, om det finns några på denna sida) , Vad tycker ni? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gäller det en Medelhavskryssning tycker jag du ska ta bägge delarna och lite till, går åt en ny outfit varje kväll!! På typ Finlandskryssning gäller ju lite enklare klädsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej nej, ingen exklusiv kryssning, utan bara ett dygns party-kryssning till Finland. Men vill ju ändå vara lite fin.. har ju inte varit ute och festat på nästan ett år, så då ska det festas ordentligt..
Så, det blir ett outfit bara.. visst, balansgången är jättesvår mellan för fint och för skräpigt.. Vill ju varken se ut som en gatuflicka eller en överklassdam. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den lilla svarta är väl en klassiker, går till nästan alla tillfällen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo, visst är den det och av svart krossat sammet kan man ju göra nästan vad som helst.. men vill inte att det ska bli tråkigt. Får väl vara kreativ och hitta på en vit detalf på "den lilla svarta" och så ha till mina svart/vita stilettos.. och så en svart paljettväska till..
vad tror ni om den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Elegant, stilrent och tidslöst =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Idag skulle jag påbörja arbetet med partykläderna för kryssningen, men så kom jag på en ny ide:
Sy en jeanskjol av ett par gamla ljusajeans med vita och rosa eller svarta volanger nedtill + En korsett i svart, vitt eller chockrosa.. ad säger ni om det? Mer som en partyoutfit än "den lilla svarta". Mina vänner kommer att klä sig lite mer avslappnat än aftonklänningar.. mer sommarparty typ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jeanskjol med volanger låter toppen. Har du tyg, så sy i rosa, då kan du ha den hela sommaren.
Trevlig party-resa!! kram helena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.