![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bernina activa 220?
Hejsan.
Är det någon som har en Bernina activa 220 och vill disskutera den med mig. Har precis köpt den och är nöjd. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nix
Jag har en gammal, enkel bernina, men är hemskt nyfiken på vad du (& andra) tycker om din 220!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hejsan Lingling.
Jag har precis köpt min och är jättenöjd med den. Det tråkiga med dn är att den inte har automatiskt knapphål. Det finns ca. 50 sömmar av vilka 30 st. är dekorsömmar. Maskinen går ganska tyst och gör jämna stygn. Tyvärr måste tråden tas bort om man ska spola upp undertråd. Bättre om man kunde spola upp undertråd med maskinen fortfarande trädd. Den går också att programmera. Bra när man ska brodera sitt namn på något. Jag hade tidigare en Bernette 75 och den var bättre på 3 sätt: Den kunde sy automatiska knapphål, nålpåträdaren var bättre och pressarfoten satt på sidan och inte bakom maskinen. Berätta lite om din maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Freja
Jag måste nog rätta dig, när du skriver att tråden måste tas bort om man ska spola upp undertråd. Om du fäller upp den bakre trådhållarpinnen, så kan du sätta tråden till undertrådsspolen där. Utan att ta loss den liggande trådrullen. Att din activa 220 inte gör automatiska knapphål, hoppas jag att försäljaren upplyste dig om. Om du ville ha det borde han/hon ha erbjudit dig activa 230 eller 240 istället. På dessa är detta standard. Vi upplever inga klagomål på nålpåträdaren, så det kanske bara är en vanesak, precis som var pressarfotslyften sitter... Hoppas att du ändå är nöjd med din Bernina ![]() Med vänlig hälsning Bernina Nordic Kent Hansen Teknisk Support |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.