![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Beställde en Evolve för 3 veckor sedan men väntar fortfarande på att få den. Är det fler som har fått vänta så länge? Ni som har den, vad tycker ni om den? Tiden känns lång när man väntar på någåt roligt.
Hälsar Leena Senast redigerad av Leena den 2004-10-28 klockan 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vi väntade inte så länge
ca en vecka.
Jag älskar den men har ännu inte sytt så mycket. Men det jag har sytt på den blev väldigt bra. Köpte den i början på oktober. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
overlock
hej köpte en sådan i augusti,har inte hunnit sy så mycket på den,men det lilla jag sytt med den så är den bra tycker jag,och framför allt att trä den är väldigt lätt.Stor skillnad mot för den gamla husqvarna overlocken jag har haft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() För att jag fått vänta så länge kom det ett paket på posten i dag. En stor förvaringslåda med tråd till maskinbroderi (han visste att jag broderar med).Det var verkligen fint gjort av handlaren.
Så nu har jag att göra under tiden jag väntar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() I dag kom den efterlängtade maskinen. Nu ska jag bara komma på vad jag kan använda hela 8 trådar till. Finns det kurs att gå? På den Amerikanska sidan finns det utbildningsmaterial, hoppas de kommer på svenska med. Inga broblem med trädning trots att det är så många trådar.
Hälsar en nöjd Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag såg den här maskinen på bild och undrade vad man har 8 trådar till för specialare. Berätta gärna för mig, ni som har den! Jag är ny på overlock och har en enkel 3/4 trådars, men jag är verkligen nyfiken på andra maskiner!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hittade du utbildning på hemsidan?
Var isåfall? Letade. Eller menade du typ pärmarna?
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, det är pärmarna jag tror innehåller en massa tips på hur man använder alla sömmarna. Har inte sytt så mycket på den än. Maskinen är väldigt lätt att ändra mellan sömmarna, alla som tycker att en overlock är krånglig borde se en Babylock.
Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Bra maskin
Hej va bra att du är nöjd med din maskin. Var glad att den är lätt att trä jag har en huskylock 936 som jag hållit på tre timmar för att få riktig efter ett trådbrott. Valde nog fel maskin trots allt. Men är man snål så får man skylla sig själv. Men man får väl byta upp sig så småningom.
Hälsningar Milly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja de verkade en heldel matnyttigt, har du pratat med din försäljare om dem?
Annika Som är väldigt nöjd med sin maskin fast den står hos svärmor och används i gång i veckan så är den lätt att få att funka mellan gångerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Baby lock evolve
Jag köpte den på symässan i Malmö i höstas har inte riktigt kommit igång ännu. Saknar förslag vad man kan göra med alla sömmar och pressafötter.Finns det någon handledning eller bok på svenska?Instruktionsbok följde med. Jag fick med en del pressafötter som jag inte vet dom ska vara till.Det är G /H /E/ P3-P5. Är det någon som kan ge mej en liten handledning? Tackar på förhand God fortsättning på det nya året Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag vill oxå....
Hej!
Får jag vara så nyfiken att jag frågar er om priset på era babylockmaskiner. Har just fått ett toppenerbjudande på en Bernina 2500DCET. Fy vad det är svårt att bestämma sig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jag (vi) betalade 15000 för maskin + tre extra pressarfötter. Ska även få en skräppåse men den har vi inte fått än.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag hade en sådan Bernina förut, hade massa strul med coverstitchen. Den ställde om sig stup i ett.
Ändå sydde jag inte mycket på den.Baby Locken verkar inte bry sig om när man ställer om mellan sömmarna. Jag fick den väldigt billigt,13750 kr,men inga extra tillbehör följde med. Jag är väldigt nöjd med den än så länge, har inte sytt så mycket än men jag ska, har nämligen blivit mormor för 4 veckor sedan. Det blev en flicka som ska heta Maya, det blir kul att sy till henne. God fortsättning till Er alla på ett nytt syår. Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Kurser i overlock
Hej!
Vet att det här svaret kommer lite sent men det var körigt före jul. Janome har ett utbildningscentrum i Arboga (Västmanland) där dom håller en mängd kurser även i overlocksömnad. Kursprogram brukar ligga på deras hemsida janome.se. Vårens program hade inte kommit ut ännu jag kollade. Hörde av en väninna här i stan (Eskilstuna) att dom ska ha kurs på Evolven i vår för hon har just köpt en och tänker gå kursen. Så håll utkik efter deras kursprogram eller kontakta dom via hemsidan. Ulla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.