![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg som tål sol
Söker tyg som man med fördel kan använda till att sy om barnvagnar med. Det ska alltså inte blekas i solen samtidigt som det bör vara hyfsat avtorkbart efter kladdiga småfingrar.
![]() Nu finns det en vagn att köpa som har suffletten och sittdynan bla. i fleece, skulle det funka ur "solsyfte"? Svårt det här...tacksam för synpunkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Nappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bävernylon kanske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Några idéer
Det industrityg du behöver vet jag inte om det är så lätt att få tag på som privatperson.
En tanke är att fråga en lokal tapetserare, som kanske syr dynor till båtar. Han kanske kan få tag på ett tyg med de egenskaper du behöver. En segelmakare kanske har ett tyg som skulle fungera. Inga billiga lösningar - antagligen... Ett tyg i en barnvagn får ju inte brinna lätt. Brinnande fleece blir ju het plast. Senast redigerad av Cassy den 2006-04-09 klockan 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det finns Teflon-behandlade möbeltyger. Jag har sytt fodral till båtdynor och trädgårdsdynor i det materialet. Sånt tyg finns i tygaffärer. Pris vet jag inte.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tusen tack alla för goda synpunkter.
Markisväv tror jag blir för stelt och tungt. Får börja med att bege mig till tygaffärn för en titt först, har bävernylon som ett alternativ. Men skulle vilja ha den i många fler färger än vad som finns att få tag på här, typ cerise, turkos, limegrön och så ![]() Ska kolla möbeltygerna med. Cassy; Då måste de som gör vagnarna (Bugaboo) med fleecesuffletter ha flamskyddsbehandlat dem eller nåt eftersom vagnarna går åt som smör. De måste ju ha tänkt på det... (Jag missade den biten...usch *skäms*) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Gittes tygkälla har en del bävernylon i olika färger, bla turkos
http://www.gittes.se/butikfritid.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58.