![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sticktidning
Vad jag förstår finns tidningen Ingelise för dom som tycker om att sy.Men varför finns ingen tidning för oss som tycker om att sticka?Det är så roligt med lite nya ideer nya mönster och framför allt lite inspiration.Eller har jag missat och att det kanske finns en sådan tidning.Prenumererade förra året på Hemslöjden men där var det mest träarbeten och annonser.Är det någon som vet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ta dej en titt i ingelise, det är mycket stickat också i den tidningen, /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I Ingelise finns även stick och virkmönster. Senaste numret innehåller en damtröja, en flickcardigan, en limegrön jacka, en jumper med paljetter, grön damtröja, virkade tabletter, flicktröja med hjärtan och silverränder etc... Allt som allt 12 mönster.
Nu vet jag inte om det alltid finns stick och virkmönster i den tidningen men jag får den uppfattningen. Kolla annars på: http://www.ingelise.se/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() MiaPussel - du har rätt att det finns ingen "riktigt" tidning OM STICKNING på svenska ...Jag stickar ganska mycket och med handen på hjärtat kan säga -Ingelise är ingen tidning för "kroniker"stickfantast...Alla stickmodeller där är urtrista...Det finns vissa tidningar på engelska som Sandra/bäst/, simply knitting ,knitting Vogue - dem sista två är "så där" -ganska mycket reklam...Fanns riktigt brå tidningar i Sverige på 80-talet...IDÈ Journalen, Filatura di crosa, Phildar, Rowan...Ja-a-a...
![]() Senast redigerad av shnurok den 2006-04-09 klockan 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Anna tänkte jag på, där finns det stickat men det finns mycket annat i den tidningen också. Den är översatt till svenska men garnerna de använt finns nog inte i Sverige men det gör kanske ingenting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vad jag vet finns det ingen tidning om stickning på svenska. Men på negelska finns det många trevliga. De mest populära tror jag är Interweave Knits (http://www.interweave.com/knit/default.asp) och Vogue knitting (http://www.vogueknitting.com/).
Jag gillar båda tidningarna, Vogue är snäppet bättre tycker jag, då de är mer modemedvetna, men det är ju alltid en smaksak ![]() Båda dessa tidningar går att preumerera på direkt via tidningen, eller genoms presstop. På presstopp kan man även köpa lösnummer om man vill testa lite innan man bestämmer sig. Mvh Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Till BodilN
![]() ![]() Till Ilsefin - tycker inte du att båda tidningar /Interweave och Vogue/ är svindyra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() Om man prenumererar direkt via deras hemsida så kostar en årsprenumeration av Vogueknitting $19 vilket motsvarar lite mindre än 150kr (37.50kr/nummer). Och Interweave knits kostar $21, vilket är ca 170 kr (42kr/nummer). Båda tidningarna kostar mindre sett per nummer om man väljer längre prenumerationer än ett år. Det finns säkert billigare tidningar, men jag tycker att både Vogue knitting och Interweave knits är mycket prisvärda med tanke på vad man får för pengarna. Jag tycker att tidningarna håller mycket hög kvalitet och är väldigt inspirerande. Varje nummer innehåller minst ett 10-tal mönster (oftast det dubbla) pedagogiska beskrivningar av olika sticktekniker, massor med boktips, intressanta repotage mm. Tom reklamen är intressant tycker jag ![]() Mvh Ilsefin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hmm...
På tal om Interweave Knits och Vogue knitting... Ska vi inte berätta, Ilsefin, att det är ett himla tjo och hallå då och då på sticklistan om att de aldrig dyker upp när man börjar prenumerera? Att det kan ta måånga månader innan första numret kommer. Att man ibland hinner få en förfrågan om man vill fortsätta sin prenumeration (vidare) innan man sett sin första tidning. Jag har inte kollat in tidningarna. Kanske jag skulle tycka det var värt att vänta och tjoa och sura om jag gjort det. Men som sagt, jag har inte sett dem. Å andra sidan! I höstas (var det väl?) kom någon på listan i kontakt med en person som tydligen hade inflytande och kanske skulle kunna skynda på hanteringen av prenumerationerna. Det skämtades om att de distribuerades med roddbåt... Så kanske problemet är över? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja, du har rätt i att Interweave knitting har strulat en hel del. Men jag tycker att de verkar ha ordnat till det ordentligt nu. Vad jag förstår har alla fått sina nummer, och dessutom kompenserats med ett eller ett par extra nummer.
Vogue har jag inte hört någon som haft problem med hittills. Personligen har jag inte haft något större problem med någon av tidningarna. Vogue kom direkt, utan minsta problem. Interweave-prenumerationen däremot tog ett par månader att komma igång, men det blev jag kompenserad för genom att prenumerationen förlängdes med ett extra nummer. Så även ur det perspektivet så är Vogue att rekommendera ![]() /Ilse (som inte är med på sticklistan ![]() Senast redigerad av Ilsefin den 2006-04-10 klockan 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Va!? Är du inte?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
När jag har köpt Anna har det mest varit för broderiernas skull och ibland för decoupage och knyppling. Jag har för mig att jag tog ett randmönster från Anna och stickade med annat garn och mönster.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Det är ju upp till var och en att bedömma om tidningarna är värda det priset. Jag som är stick-tokig tycker att de är värda priset. Även om jag, eftersom jag är fattig student, har valt bort den ena, men behållt den andra. /Ilse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Tackar för tips
Men jag började leta efter tidningen Anna som det pratas om.Men på nätet finns det ingenting.Har inte heller sett den någonstans.Bor på landet och den som har mest tidningar här är Maxi.Var kan man få tag i denna tidning?Problemet med utländska tidningar är att jag är lite rädd att inte förstå beskrivningarna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:48.