![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Underkjol i tyll till frenchmaid-outfit
Behöver hjälp med hur jag gör en underkjol som är extra puffig.
har gjort ett eget mönster på min lackkjol den går straxt nedanför rumpan och underkjolen ska sticka ut lite och vara PUFFIG som tusan ![]() hur ser mönstret ut då? kör man rektanglar som man fäster kring "midjan" och rynkar ihop eller hur gör man?*kliar mig i huvet* förlåt om jag nallar någons bild men det är en liknande jag är ute efter... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle klippa låååånga bitar av tyll, skrynkla ihop och sedan sy dessa ihop med andra likadana bitar och sedan sy fast det hela på "midjan". Så har jag gjort tyllunderkjol tidigare och det blev hur fluffigt som helst. Ännu mer fluff blir det om gör det med dubbelvikt tyll.. alltså samma sak som jag beskrev ovan, men man viker tyllen dubbelt. Sydde på detta sätt en fyllif tyllunderkjol till en brudklänning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hur mycket tyll kan det tänkas beräkna till en kjol lika fluffig som den på bilden?
om man räknar på dubbel som du beskrev ovan? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() jag har en mudd, (20 cm) och 2 m tyll jag ska göra en liten kjol som ska titta fram under min svarta korta lackkjol jag behöver lite hjälp med hur ja ska göra kjolen *suck* mönster nån? nån som kan måla en bild så ja kan se? :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:44.