![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Organza
Ska sy en "haremsdräkt" till min dotter som hon ska dansa ett balettstycke i. Undrar nu om nån känner till nån bra hemsida/ställe där det finns organza i mängder så att hon kan välja färg..behöver lite tillbehör oxå såsom de små "guldmynten" att hänga runt höften så att det klirrar lite...Förslag på tyg att sy överdelen + byx-linningen i som passar till organzan skulle jag också vilja ha.
/Lottis |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Siden-sida
På denna amerikanska sida finns det organza att beställa:
http://www.denverfabrics.com/pages/s...al/organza.htm Jag har dessvärre inte själv efarenhet med deras tyger, eller service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ooops, nytt försök
Den adressen blev lite konstig,beklagar, men gå in på deras hemsida och klicka på fashion fabrics i vänstra hörnet, så silk, och så kan du välja organza.
http://www.denverfabrics.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tips
Vackert siden har www.simbrasiden.se.
Polyestertyger (div tunna, blanka etc) till lägre pris finns hos www.stoffochstil.se. Kolla höftsjalar med guldmynt på www.awring.com/hftsjalar.htm Även kläder för orientalisk dans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() hej och tack för era tips...
Var inne på Ohlssons igår (har varit där förut men antagligen inte letat ordentligt) och mitt på golvet var det ett bord fullt med organza i alla färger och dessutom på REA !!! Visst är livet underbart ibland MEN nu blev ju istället problemet; vilken färg ska jag ha??...aldrig får man vara riktigt glad ![]() /Lottis |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.