![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sömmerska i stockholm?
jag skulle behöva en sömmerska i stockholm som kunde sy upp ett par saker till mig, men vet inte riktigt var jag ska leta. någon som har något tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
(mot betalning såklart) borde kanske titta i gula sidorna eller så, men det känns lite formellt på något sätt. och dom verkar ha en lite märklig prissättning ibland..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad menar du med märklig prissättning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Går det bra med en sömmare också?
/Jakob |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
har t.ex. en kjol som jag för några månader sedan ville ha hjälp att ta in lite i midjan (väldigt enkel, den var bara i bommullstyg och inte ens fodrad) och den vi ringde (som hade ett företag alltså) sa att avsett hur litet jobb det var skulle det kosta minst 400 kr (dom hade inte ens sett kjolen, men vi hade förklarat) kanske bara jag som har dålig koll, men jag tycker det känns lite märkligt att sätta priser utifrån nån princip snarare än efter vad man faktiskt gör.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Principen med prissättning är nog att skattmasen vill ha sin del. Rätt i bakfickan är ju en annan sak och då handlar det inte om 400 kr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() För ett antal år sedan, var det en kvinna som ansåg att jag var dyr! Jag hade kortat av 6 st gardiner, (sprättning, pressa ner de gamla fållarna, måtta upp, pressa, sy) Jag begärde 150,- för alla + att jag fållat en lång gardinkappa i spets. Hon sa så här: För att sy en söm. Att korta av!!!! Hon har fått skaffa sig en annan sömmerska!! ![]() De som har företag, måste se till att de får in till alla avgifter. Jag vet att för några år sedan, så kostade det mer än 400,- att få ett blixtlås utbytt i en fodrad barnjacka! Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
jag menar inte att underskatta folks arbete men jag tycker personligen det är lite märkligt att inte ens titta på saken innan man bestämmer att det kostar minst 400 kr. det var en vid kjol så den hade bara behövts ta in lite i linningen, det behövde inte ens vara "perfekt". 400 kr är väl nog ungefär dubbelt så mycket som kjolen kostade från början.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() En sömmerska vet hur lång tid det tar att göra ändringar, så det var antagligen därför du fick det priset, utan att de tittat på det. Och de har sina prislistor. Jag skulle inte tro att de lämnar ifrån sig, och tar betalt för något som inte är snyggt och prydligt gjort. Nu är inte jag någon "utbildad sömmerska" men jag lämnar inte ifrån mig något som inte jag är nöjd med själv. Igår tog jag in en fodrad väst i ärmhålen, det syns inte att jag öppnat fodret och gått in mellan och sytt in både plagget och fodret. I mitt tycke, ett perfekt utfört arbete. Men du kan väl höra dig för på flera ställen, det finns säkert någon som inte är så dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Faktum är att 400 kr är en ganska normal timdebittering i ett företag och inte blir det mycket kvar till företagaren. Betänk att bara en felsökning av en TV kan gå på 500 och då får du inget gjort ännu
![]() Pilla på själv du så tjänar du en slant och resultatet blir nog bra också. Lycka till med kjolen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.