![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tänkte sy mig bröllopskläder
Jag är bjuden på bröllop i sommar och funderar på vad jag ska sy åt mig själv tills dess. Det känns jättekul eftersom det inte är så ofta man får anledning att sy festkläder åt sig själv men vad ska man ha på sig?
![]() Har tittat på lite olika mönster för att få ideer men vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska man ha en klänning som typ den här: Deco vibe so pretty dress Eller kanske nåt åt dräkthållet: Miss Moneypenny No5 Skirt Suit Eller vågar man pröva nånting mer vågat som den här: Vouge 2893 Jag har ont om klädintresserade vänner och min man säger att allt ser bra ut oavsett vad jag visar honom. Jag skulle vara tacksam för lite goda råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det ett "stort" bröllop, förmiddag, eftermiddag? Ska det vara långklänningar eller?
Av de du länkar till röstar jag för nr 1. Kjol-skärningen och upp under bysten är så fin på den, Kanske inte så mycket rynk under bysten, ja, det beror väl på om det "finns att fylla upp med" ![]() Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle tagit den första. Tycker den passar fint på ett sommarbröllop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nr 3 tycker jag är häftig. Alla tre är snygga men trean är lite extra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Trean tycker jag är snygg. Den ser oskuldsfull ut på framsidan, men baksidan visar något annat. Jag skulle ha valt trean.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Och jag tror jag röstar på ettan och den sista! Klänningen var väldigt fin samtidigt som kavajen var rätt häftig. Men som sagt, det beror ju på bröllopet... Fina mönster allihop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Och jag tycker absolut att ettan passar till ett sommarbröllopp. Trean tycker jag också var snygg på framsidan men baksidan gillade jag inte.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ettan är fin på sommaren.
Trean är mycket speciellt,och där gillar jag baksidan bättre än framsidan. Precis tvärtom än Vad MARIA tyckte,ha,ha, Nu kanske det blir än värre att välja efter alla våra tyckanden. HOPPAS PÅ LYCKLIG SLUT PÅ BESLUTSVÅNDAN! Kom ihåg att berätta vad du bestämde dig för,vill gärna veta. TESS! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Svårt att svara på. Som sagt, vad står det för dresscode i inbjudan? Jag gillade både ettan och trean, men trean bygger på att du har en ärtig liten byst som inte behöver BH. En BH under den skulle ju förstöra hela idén.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för svaren, jag tycker absolut att det hjälper att läsa vad ni tycker.
Jag frågade om det skulle vara långklänning och det hade paret inte tänkt sig. Annars har de lämnat det rätt öppet tror jag. Vad det gäller byst är jag väldigt platt och har inget behov av BH vilket är positivt vad det gäller skärningar som exempelvis vougemönstret har men kanske tveksamt vad det gäller rynk över bysten. Eller hur är det egentligen? Ska man har rynkor över bysten eller ska det vara figursytt när man har liten byst? Jag har inga komplex eller behov av att bysten ser större ut, utan är mest intresserad av att det blir snyggt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Precis som du så har jag minimal byst, (inget som stör mig) men det kan vara lite svårt att få plaggen att sitta snyggt, mönstren är ju som regel "anpassade" efter lite större byst.
På mig sitter plaggen bäst om de är figursydda, då kan jag själv modifiera så det blir snyggt över bysten. Men som med allt annat, det finns inget som "heter ska", utan göra som man tycker och att det sitter snyggt. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tack Aina. Du har rätt, det är nog mest fråga om smak.
Nu när jag funderat lite lutar det åt en klänning med en jacka eller kappa till om det skulle vara kallt. Jag tänker köpa vougemönstret ändå och spara den till senare, för den är verkligen läcker. Tack för all hjälp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
En liten midjekort jacka i samma tyg.
Jag "ser en utan knäppning" En kappa i samma tyg skulle också vara snyggt.Man vet ju inte med vår Svenska sommar, det kan vara lite kyligt också!!! En bra idé att köpa och kunna göra lite senare. Lycka till, det ska bli spännande att få se resultatet! Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
I övrigt så gillar jag alla modellerna av kläder du valt ut. Själv så hade jag valt de kläderna som verkar bekvämast för tillfället. Ska man dansa mycket kanske det kan vara skönt med lite vidd i kjolen istället för en tajt? En kofta/kavaj/jacka är alltid skönt att ha då vädret inte alltid är vad man önskar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Visa upp din figur
Jag skulle tänka lite på vad som passar i festlokalerna också. Är festen på en herrgård eller utomhus på landet? Hur tror du att övriga gäster kommer att klä sig. Att vara alldeles för fin kan också kännas obekvämt.
Jag ser på din provdocka att du har en figur som du gott kan visa upp. En bar klänning eller dräkten med bara axlar har du absolut figur för. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:09.