![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ridbyxa
Hej!
Är det någon som har sytt en ridbyxa i vuxen storlek? Var hittar man mönster och lämpligt töjbart tyg? Jag behöver nog damstorlek 48. En kompis till mig har hästar och vill att jag skall börja rida med henne. Idag har hon bjudit mig på en provapåtur på en ridskola i närheten och då upptäckte jag att jag har inget lämpligt att ta på mig. Till nästa gång måste jag nog försöka tillverka ett par byxor. Om jag nu överlever dagens övning. PS! Jag har ridit några gånger tidigare men det är många år sen och höjden över havet var förskräcklig uppe på hästryggen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej! Jag har ett mönster på ridbyxor, men jag vet inte var det går att få tag i nu men det kan vi nog lösa på annat sätt. Tyg finns att få tag i, men jag vet inte vart, letar själv. Men om du är intressrad mönstert så kan jag antagligen "låna" dig mitt.
Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har också mönster på både ridbyxor och ridkavaj som jag kan låna ut. Ett stretchtyg är bra, varför inte en jeanstyg i stretch, eller manchester. Snyggt också Vill du ha dom skodda så kan du använda bomull i liknande färg eller varför inte konstmocka. Stoff och stil har massor av tyger som passar. /ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Välj ett tyg som strechar på både längden och bredden annars blir de inte bekväma. Tyger som sälj som ridbyxtyg är oftast stickade. alltså ett trikåtyg. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.