![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Reflextyg
Hejsan.
Vet någon var jag kan köpa reflextyg på nätet eller i Stockholmsområdet? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du har tänkt dig tyg och inte reflexband... Det finns ju de illgula/orange färgade västarna som vägarbetare bla har. Det tyget är inte riktigt reflex, men fluorescerande gult tyg med reflexband. Kolla hos tyghandlaren, kanske Textilcentrum i Sundbyberg, om de har polyester tyg som är i ngn neonfärg, kanske rent av fluorecerande. Om du nu vill ha en sådan färg.
Senast redigerad av johannajanzen den 2006-01-03 klockan 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Reflex
Hejsan
Tack för ditt svar. Jag tänkte använda mig avvita/silverfärgade reflexer. Jag tänkte klippa ut små figurer och blommor och fästa på kläder ungefär som Cecilias väska i albumet. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Eftersom du frågar här så antar jag att du inte har företag eller känner någon som har det. För man kan, som jag nämt i albumet beställa från Swelogent. Jag lär så småningom beställa mer så om du inte hittar någon annanstans så kan jag beställa extra då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du kollat om Stoff och Stil har, dom brukar ju ha det mesta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tar över en gammal diskussion som vanligt
![]() Är det någon som vet om det går att köpa reflexpasspoalband någonstans i stockholmsområdet? Läste i en annan diskussion att det skulle finnas på stoff å stil så jag kanske får beställa annars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Gammal diskussion men kanske någon har nytta av det ändå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det går ju hur lätt som helst att göra egna paspoaler av reflexband. bara till att vika det, lägga in en volymsnodd om man r lagd åt det hållet och sen sy så nära det går emd blixtlåspressarfoten. Sen har du ett paspoalband som dom som fins i butiken.
Är du lat, men nogrann kan du vika bandet och sy fast det i sömmen med en ända söm, så länge du inte vill ha volym i det. Vad gäller reflexer så fins det ju små självhäftande reflexark att köpa i välsorterade sybehörsaffärer och även i en del sportaffärer. Riktigt breda reflexband som nog skulle gå att klippa figurer av fins det också, äve om dom är dyra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.