![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
overlock som är lätt att trä
Hejsan.
Vet någon om det finns en overlock som är lätt att trä och inte för dyr. Den jag har nu är jättekrånglig att trä och jag drar mig för att använda den av den anledningen. Hjälp!!! Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Kan rekommendera den jag har. Bernina 700D. Den är _superenkel_ att trä och det finns illustrerande bilder på maskinen för hur man trär den dessutom.
Kostar väl kring 4000 kronor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack
Hejsan Sanna.
Tack för tipset. Jag ska kolla priserna på maskinen. mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag har en Huskylock 910, än har jag inte behövt trä den, jag knyter bara ihop trådarna och drar igenom, jag lossar en liten spärr på de två undertrådarna. Man kan ju även sy fram till knutarna och dra den sista biten, utom genom nålsögat. Husqvarna har ju flera olika modeller av Overlock. Min hör till de dyrare, när jag köpte den för nåt år sedan så kostade den 7,375,- Jag är mycket nöjd med min maksin Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag har en brother 1034d som är busenkel att trä. Har bara kört overlock-söm på den och den tycker jag funkar jättebra! (det finns rullfåll också)
Tror den kostar runt 4000 som ny. Jag fick ett demo-ex för 2000 så jag hade väldig tur tror jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack alla
Hejsan.
Jag vill tacka alla som kommit med förslag på overlockar som är lätta att trä. Nu ska jag jaga runt på nätet för att jämföra priserna på dessa. Tack för hjälpen. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har för mig att Janome har någon som är luftträda och då behöver man inte tänka alls på hur man trär mer än genom nålen. Har dock dålig koll på i vilka prislägen dessa finns, men kanske värt att kolla i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kolla BabyLock. Den "trär sej själv" med ett "luftblås". Jag blev själv lycklig ägare till en sådan strax före jul. Jag var less på pincetträdning så jag bestämde mej för en investering. Nu trycker jag bara på "luftknappen 2 gånger och trär bara "övertråden" själv. Den kostar runt 12000.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.