![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tossor!
Jag är en alldeles nykläckt stickare men det är ju JÄTTEROLIGT!!! Jag undrar om någon har mönstret på tossor/västerbottenssockar/sockar utan skaft.
Alltså såna här stickade sockar utan skaft som man vanligtvis stickar i två delar som sedan sys ihop. Man brukar använda garn som blivit över till dem. Min snälla mormor stickade tossor som sedan fick hänga ute i hallen ifall gästerna var frusna om fötterna (vi bor i piteå). Jag vill också ha likadant hemma hos mig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
..jag blir hemskt tacksam om någon har beskrivningen på svenska. det är nog svårt som det är att läsa beskrivningar. ( jag lärde mig vad ett omslag är för två veckor sedan. med andra ord : jag har absolut ingen koll.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min farmor brukade sticka något liknande. Jag har bestämt för mig att det inte var någon söm under foten så hon stickade nog allt i ett stycke och sydde ihop efteråt. Är på väg hem till mina föräldrar så jag ska försöka leta lite och se om jag kan hitta någon tossa i gömmorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
så är det säkert!
...för det är ju ingen söm under foten som du säger. det borde ju bli hemskt obehagligt att gå på ifall det vore det. jag minns fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hann inte leta efter tossor men jag skulle gissa att man ökar och minskar en massa för att få "kanterna". Stickningen borde vara som bredast för det som blir fotsulan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.