![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Gripartråden går av
Jag är helt ny på detta , att sy med overlock. Jag har köpt en Pfaff Coverlock 3.0 och ska gå en "sykurs" i butiken, men provar lite på hemmaplan nu. Jag har börjat med 2-trådig bred overlock för att inte ta mig vatten över huvudet med alla olika trådar som ska träs hit och dit.
Fått till sömmen riktigt fin efter lite justering av trådspänning, MEN varför går gripartråden av ibland? Har trätt om, men det upprepas när jag sytt kanske ca 20 cm. Funkar ju inte att ha det så...Är Coverlock 3.0 känslig vad det gäller kvalité på tråd, kan det vara ny nål som behövs eller har det med trådspänningen att göra? Maskinen är inte ny, men genomgången och servad av butiken och i och med att de lämnar garanti på den, så borde väl allt vara ok så långt. Någon som själv har en Coverlock 3.0 som har bra nybörjar tips att komma med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har ingen Pfaff men har haft sådana problem.
Det visade sig att det är VÄLDIGT viktigt att jag trär trådarna i rätt ordning o att jag lägger dem på exakt rätt ställe när jag drar ur ut dem. Titta noga i instruktionsboken o på CDskivan som du förhoppningsvis fick med maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Aina för svar. Jag har också förstått att dessa maskiner låter inte handhavaren göra lite som man vill. Allt ska göras i rätt ordning och på rätt sätt :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:47.