![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp till nybörjare, bakstycke
Hej!
Jag håller på med mitt första lapptäcke någonsin (något måste man ju göra när man gått en vecka över tiden med första barnet). Det ska bli ett överkast till spjälsängen. Framsidan består av bomullstyger. Sedan tänkte jag ha foder av microfleece samt bakstycke av jersey. Jag hade inte tänkt att ge mig på att quilta. Min fråga gäller hur jag nu syr ihop de tre tygerna. Det är ju jerseyn jag är mest obekväm med. Har läst att man ska ha speciell nål och söm. Jag har en gammal husqvarna automatic och jag tror inte den har det som kallas overlook (??). Det är ju också tre olika sorters tyg så hur ska jag tänka? Kan jag sy med vanlig nål och smal zickzack? Vad blir bäst. Den kommer antagligen inte att tvättas så mycket utan mest vara dekoration. MVH/Charlotte |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.