Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-12, 16:33   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
vadvar det som hände hjälp!!

jag ska försöka skriva så tydligt jag kan!
sydde på overlocken har en brother 1034d. rådade få en knasighet i min ena hand o det blev ett tjockt veck på tyget så foten fastnade, såklart gick alla trådar veck.
Trädde om maskinen ( har trätt den många gånger)
den bygger dock ingen trådkedja nu!
jag har rensat hela maskinen, jag har trätt om 6 gånger från början lyft tom på spolarna, bytt nålar. genomlidit dvd bara för att jag tvivlade på min egen trädning.
den verkar flyta friktions fritt men den bygger ingen kedja alls!

jag hoppas mitt nöd rop går att förstå.
Bila du som är overlock expert eller nån annan av er vänliga själar hjälp mej, om jag kastar ut den genom fönstret kommer den träffa nya bilen o då förlåter gubben mej aldrig, men det är nära nu!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 17:27   #2
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Det är noga hur man lägger trådarna när trädningen är klar. Jag har inte greppat det riktigt. Sist tror jag att jag la alla trådarna till vänster under pressarfoten. Prova! När jag byter tråd på griparna brukar jag knyta ihop ny färg med gammal färg o dra igenom så blir det förhoppningsvis rätt.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 18:02   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tack snälla. tror dock att något mekaniskt gått åt pipsvängen. måste nog träffa en doktor i veckan, stackarn
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 18:45   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Har du lyft bort stygnplåten och städat under den. Och bytt nålar som kan ha blivit böjda.
Skruva lite på rattarna förstygn bred och stygnlängd och se dom det händer något.
Annars kan det vara nålstången som hamnat ur läge, det ska symaskinsdoktorn fixa.

Passa på att göra en storstädning av maskinen. Datamunstycke till den vanliga dammsugaren är toppen att göra rent overlockar och symaskiner och annat smått och gott. Du hittar dom bland annat på biltema för under strax under en 50-lapp. Men den kommer man åt på trånga ställen. Och skiten försvinner istället för att flyta på sig till annat ställe.

Brossorna brukar ju vara snälla och fungerar bara dom är rätt trädda och har hela nålar och en kniv som mår bra.

Bli inte arg på den för då bara trilskas dom ännu mer. Dom små liven vill bli älskade då fungerar dom bättre. Dom är mänsliga precis som vi och blir sjuka ibland och behöver gå till doktorn.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 19:22   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
händige herr pulvertroll försöker lirka ur Serge hans hemligheter berätta för husse vad som felas honom
går inte det får symaskins doktorn leka med Serge
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 20:42   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
åh den där mannen, han gör mej knäsvag, efter 26 år är jag fortfarande löjligt förälskad i honom.
han plockade i sär Serge, o sedan sim salabim såg han vad som var felet o åtgärdade det. nu tuggar han långa fina trådkedjor igen,
det finns inget herr Pulvertroll inte kan fixa..
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 21:58   #7
AnnGust AnnGust är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 16
awwwww <3 det är kärlek det
AnnGust är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons