![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med stickningsmönster!
Hejsan!
Jag är en nybörjare på stickning och förstår inte riktigt mönstret nedan: "KOFTA: Arb stickas fram och tillbaka på rundst. Börja med det ena framst, lägg upp m till ärmen och sticka upp till axeln. Sticka det andra framst, sedan sätts de 2 framst tills och det stickas nedöver bakst. RÄTST (fram och tillbaka på st): Maskorna stickas räta på varje varv. ÖKNINGSTIPS (gäller framst): Öka på vartannat och vart 3:e v så här: sticka * 1 v utan ökn, 1 v med ökn mot mitt fram, 2 v utan ökn, 1 v med ökn mot mitt fram *, upprepa *-*. Det ökas 1 m genom att sticka 2 m i den yttersta m mot mitt fram. HÖGER FRAMST: Lägg upp 26-29-33 (36-39) m på rundst 4 med ljust grågrön. Sticka RÄTST – se förkl ovan! SAMTIDIGT på varv 2 läggs det upp 1 ny m mot mitt fram. Upprepa ökningen mot mitt fram på växelvis vartannat v och vart 3:e v - LÄS ÖKNINGSTIPS - totalt 16-18-22 (24-26) ggr = 42-47-55 (60-65) m. Efter sista ökningen stickas det 8 räta v. Arb mäter ca 11-13-15 (16-17) cm. " Det jag inte förstår är hur jag ska öka, vad betyder ökn mot mitt fram. När i stickningen ska jag göra ökningen och ska de bara göras en ökning på en maska eller flera ökningar? Snälla hjääälp! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44.