![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Symaskinstölder
Idag var jag på symässan i Göteborg och när jag var där så gick någon ut från mässan med en maskin utan att betala för sig. Det är den andra symaskinsstölden som jag vet om på kort tid. Vid den första stölden så hade någon krossat ett fönster till symaskinsaffären och tagit en maskin.
Jag tror ju inte att de som stjäl symaskiner gör det för de så gärna vill sy utan de stjäl dem för att sälja dem vidare. Så var vaksam när ni köper symaskiner av privatpersoner, be att få se orignalkvittot osv. Det vore ju vansinnigt pinsamt om man lämnade in sin symaskin på service och det visade sig att maskin var stulen. Dessutom har ju lagen ändrats nyligen så det är inte säkert att du får behålla symaskinen, även om du har köpt den i "god tro". |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.