![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Rengöring av skinn
Behöver lite goda råd om hur man borde rengöra en väst av svinnappa. Hur får man bort fläckar osv. utan att skada nappan? Har försökt att rengöra med vatten, men det verkar också avge fläckar. Läste på nätet men kom bara fram till att antingen inte tvätta alls, eller tvätta med marseilletvål och vatten (men vattnet gav ju fläckar, så det verkar inte klokt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nappa är svårt.
Man slipar bort skinnytan så den mjuka delen av skinnet blir yta. Det suger åt sig allt. Prova med ett riktigt bra suddigum. En hel del får man bort så. / Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu är ju inte svinnappa och mocka samma sak, men den här länken kanske gör att du ändå vågar använda vatten...
http://herrskobloggen.blogspot.se/20...ostrusket.html Har även köpt en "slipkloss" i en välsorterad skobutik, den använder jag för att slipa/fila bort fläckar på mina mockasandaler. Den fungerar okej på mindre fläckar om jag tar de direkt, annars gör jag som bloggen beskriver. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har provat att sudda med en mockasten, men det funkar inte.
Blev osäker på om det faktiskt är nappa. Kan ju vara matt läder också. Ska leta reda på en skinaffär och gå dit med västen. Dom borde ju känna till ett och annat om skötsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.