![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Specialtextil?
Är helt ny på tyg och att sy. Tacksam för hjälp och tips!
Jag söker ett tyg med följande egenskaper: -Stretch, uppskattningsvis 30-40% Kanske mer -Mycket robust och tåligt mot tex nötning och revor. -Gärna ett som andas mycket samt ett som är vattentätt (alt. vattenavstötande). -Möjligt att sy, limma och kanske svetsa (ev ej möjligt att limma o svetsa). Kan neoprene ha några bra alternativ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hey
Jag läste just din fråga och försöka ge dig en idé. Neopren kan bara hålla med speciellt lim, eller smälta. En vän sydde tält, med en dubbel söm, som slutligen behandlas separat med vax. Tyget är vattentätt - han köper den på en duk-företag flaggor och tält "vävar" i Tyskland.. - Kanske du kan hitta i Sverige Material för husvagnar företag ... - Tält material, är ett fast material. - Om du vill sy, använda en speciell micro-nål. Lycka till ! Barbara |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Barbara!
Tack för ditt svar! Vad heter företaget du nämner i Tyskland? Det brukar ofta vara bra att prata med tyska företag då generellt är jätteduktiga på service där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Daneil
tyvär jag vet inte namnet på företaget. bara såg hans färdiga resultatet som ett tält. Här har jag en länk till Amazon - kanske hjälpa mer ... Längst ner på denna sida kan du se även vattentät markis tyger. http://www.amazon.de/rei%C3%9Ffester.../dp/B00BYTE2IW Barbara |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.