Jag hobbysyr lite på min sjukt irriterande Ullareds-symaskin... Den gör inte annat än att trasslar sig och bryter av nålar... Nu vill jag byta upp mig till något med bättre kvalitet och jag vill börja sy mer! Min plan är att använda maskinen till att sy barnkläder, sy upp byxor (jeans), gariner mm. Jag känner mig dock lite vilsen i symaskinsdjungeln och skulle vilja ha lite hjälp inför köpet...
Jag har kikat lite på overlock's och funderar på att antingen köpa en overlock med täcksöm eller köpa en vanlig overlock + en ny vanlig symaskin. (Det kostar ungefär detsamma, min budget ligger runt 7-8000 kr). Vilket märke ska man satsa på alternativt vad ska man absolut inte köpa? Jag har kikat lite på Husqvarna/Viking, är de bra? Husqvarna/Viking's täcksömsmaskin har något som heter "kedjesöm", är det som vanlig raksöm? Går det att sy upp ett par jeans med sådan söm, eller måste man ha en vanlig symaskin för sådana projekt? Helt enkelt undrar jag om en vanlig symaskin blir överflödig om jag köper en overlock med täcksöm, vad kan man INTE sy med en sådan maskin?
Om ni har andra tankar och förslag inför mitt kommande inköp så tar jag tacksamt emot dem