![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
köpa nya maskiner!!!
Jag funderar på att byta ut min hobbylock ol till något lätt använt utan att behöva ställa in något utan bara tuta och köra vad ska jag köpa?
har även funderingar på en coverlock eller liknande vilken maskin ska man satsa på där ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Då är det en babylock du ska satsa på.
Babylocken ställer in trådspänningen och är luftträdd. Antingen köper du två maskiner en overlock och en cover, eller så köper du en kombimaskin. En kombimaskin behöver du bygga om, för att kunna växla mellan overlock och cover. Att bygga om innebär att flytta nålarna till ett annat ställe, göra några inställningar, Trä om maskinen och byta bord. Det är olika krångligt på olika maskiner. På babylock är det ganska lätt att byta från overlock till cover. När man blir van gör man det på ett par minuter. Babylocken är dyr inköp, men det är det bästa du kan få. Är själv ägare av en Babylock Evolution. Jag blir bara mer och mer kär i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.