![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tomspolar, Singer modell?
Hej!
Nu får jag börja med att tillägga att jag har inte rört en symaskin sen jag hade syslöjd i sjuan och min kunskap stäcker sig till det. Så ursäkta de frågor som ni kanske tycker är heltokigt tydliga! Hur som helst, fick precis ärva min mormors gamla symaskin, en Singer 722 och fick på något mirakel att få den fungera propert. Men när jag skulle ta ut understrådsspolen ur spolkapseln så gick den sönder! Så nu tänker jag att tomspolarna måste vara i en särskild modell, annars kommer de inte passa. Men vart kan man hitta spolkapsel till en sådan äldre modell som Singer 722? Jag hittade denna i nerstående länk, och de ser ut precis som på bilden som den jag har(hade), men jag vet ändå inte säkert om den passar? http://www.pfaffmachines.co.uk/parts...n-760-1000.htm Eller kan man ha en annan substitut? Google ger mig inte så mycket. och min andra fråga, upptäckte att maskinen inte har en "spolpinne" så jag kan spola på undertråden, kan man göra detta på annat sätt utan den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gå in till en symaskinshandlare , de kan säkert forska fram vad det ska vara för spolar till Din maskin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Yoni, Singer Touch&Sew som är typen på din symaskin är lite speciell då undertråden spolas på plats. Och spolarna i din länk är troligen gjorda för att passa din maskin också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Kolla in på www.symaskinswebshoppen.se jag köpte spolar där till min singer 6212 dom passar perfekt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.