Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-03, 21:52   #1
Lydia Lydia är inte uppkopplad

Unhappy Min Husqvarna Rose är inte kompis med mig längre

Jag har en Rose som jag haft i ett halvår. Jag använder den nästan dagligen, men nu vill den inte längre. Tråden fastnar bakom ratten för trådspänning, trasslar och går av. Nålarna går av av spänningen som uppstår i tråden när den fastnar. Och så vidare. Jag har just haft den inlämnad på service för att få ordning på allt, men det fanns inget att få ordning på. Allt var OK! Men samma problem återkommer även efter servicen.
Någon som har ett tips?? Tacksam för allt!
Lydia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-04, 08:55   #2
Janne Janne är inte uppkopplad

Prova med en annan tråd...

Hej Lilian.

Prova med en annan tråd om tråden går av vid trådspänningsbrickorna. Det kan ibland bli så att tråden släpper sin färg på trådbrickorna och då går det vädigt tungt till följd av att tråden går av.

Givetvis ska man också ha en "frisk nål" i maskinen, den kan också ge problem om den är skadad.

Kvaliteten på tråden skiljer sig också, så har du skaffat en annan sort än förut kan du prova den som du sydde med tidigare.

Du kan ringa oss om det inte hjälper.

Jan & Paul Lindström
Fackmän på Husqvarna Viking i Sandviken
Tel. 026 - 25 36 74
www.husqvarnasandviken.com
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-04, 09:03   #3

Hej Janne och tack för ditt svar.
Jag har provat olika sorters tråd med samma resultat och nålarna hinner inte bli annat än friska.
Raksöm med vanlig sytråd går hyfsat, men jag får inte dra till med någon dekorsöm, för då ... igen!
Jag tror att det kan vara nåt som sitter ivägen i alla fall, men det ville inte tjejerna på Husqv. i Eskilstuna gå med på.
mvh Lilian
Gammal 2005-10-04, 10:12   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag har ingen Rose, så jag vet inte riktigt var du menar att tråden fastnar, men det verkar alltså vara i trådspänningsskivorna.
Hade den inte just varit på service hade jag föreslagit att du skulle ta lite tandtråd, eller ett papper och dragit mellan trådspänningsskivorna med pressarfoten uppe. Men efter service ska det ju vara rent där, antar man...
Jag hade också samma funderingar om tråd som Janne hade, men det avr tydligen inte så.
Det verkar ju skumt om den varit på service och allt var OK när den var där! Du hade alltså samma problem före servicen också?
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-04, 10:52   #5

Hej Åsa!
Jo jag hade samma problem före service. Jag börjar undra hur mycket service det egentligen blev. Dyr service var det i alla fall. Men tack för tipset. Jag ska testa med tandtråd, den borde ju hålla för lite slitage.
mvh Lilian
Gammal 2005-10-04, 12:48   #6
birg birg är inte uppkopplad

Thumbs up Rose

Hej Lilian!
Detta problem har jag varit med om, Men då hade tråd fastnat bakom löparskivorna och det var nästan hopplöst att få den ren. Om du kan lägga der den så kan du se om det sitter något kvar,
Men eljest skall Husqvarna hjälpa dig Absolut!
Birgitta
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-04, 14:49   #7

Hej Birgitta och tack för tipset.
mvh Lilian
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.