![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Jag har en gammal symaskin som jag fått av min mor nu när jag flyttat hemifrån. Det är en Singer, Samba 2. Nu när jag skulle använda den, började trådeb trassla sig i tyget. Kanske kan det vara för att jag trätt undertråden fel, eller så vet jag inte vad jag gör för fel... Som sagt, på ovansidan ser sömmen bra ut, men på undersidan trasslar tråden in sig. Vore mycket tacksam för svar, då jag vill använda den snarast! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Trassel på undersidan beror ofta på att övertråden är felträdd, låter konstigt jag vet, men kolla om du trätt rätt där först. Sedan kan det bero på att det sitter fast damm eller trådrester någonstans. Den tredje vanligaste orsaken är en sliten nål.
Hoppas något av dessa tre grejer kan råda bot på trasslet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Svar
Jag provade att trä om den, men det lyckades inte..
En annan sak som är märkligt, är att undertråden tar inte. Dvs. att den inte "följer" med tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova de andra två grejerna också, annars så är det nog dags för en service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.