![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
"Fusible fleece" på svenska?
Jag har ett engelskt väskmönster där man använder "fusible fleece". Jag förstår att det är ett påpressbart mellanlägg som är lite luddigt och tjockt. Men vad motsvarar det på svenska? Vet någon var man kan få tag i något sådant helst i Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kanske är tvärtom? Att man kan sätta mellanlägg på fleecen? Det är ofta svårt att få mellanlägg att fästa på luddiga tyger och ibland ser man fleece som har en slät baksida som skulle kunna appliceras ett vanligt mellanlägg på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Gå in på www.quiltbiten.com eller www.villekullaquilt.se och kolla under vadd. Där finns Fusible Fleece. Jag har använt denna vadd i många av mina väskor. Mycket bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tusen tack Elisabeth! Precis det jag sökte! Tack Marie också, bra tips till en annan gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:00.