![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
axelvärmare
hittade en snygg axelvärmare, drops stick mösnter, men jag undrar, kan man inte sticka liknande axelvärmare på vanliga stickor eller man kan bara sticka dom på rundstickor? För jag vill ha min delad, så man kan öppna den med knappar fram... kanske man kan göra ett eget stickmönster, men jag vet inte riktigt hur, eftersom ja vill sticka den på vanliga stickor... ??
http://www.garnstudio.com/lang/se/vi...d_id=9&lang=se Typ som den, fast min ska va slätstickad.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jättefin axelvärmare o mössa, vad jag kan se av bilden så är den öppen fram och knäppt med fem knappar, det går att sticka så på rundsticka,man vänder o stickar fram o tillbaka på rundstickan. Bättre kan jag inte förklara det i ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
men jag trodde man stickade runt på rundstickor? hur stickar man då fram och tillbaka? Det betyder egentligen att man kan använda vanliga stickor till de mönstret?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja visst kan du använda vanliga stickor men det är lättare att få plats med maskorna på en rundsticka om man stickar hela på en gång. Det är.bara att sicka tram och tillbaka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Med rundstickor känns arbetet lättare för axlar o armar eftersom tråden böjs neråt. Arbetet vilar i knät.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
ah jag forstar, tack for hjalpen allihopa =)
Jag har aldrig stickat pa rundstickor, tror jag ska ha nagon liggans hemma nagonstans, men var kommer jag inte ihag hehe ^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:18.