![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygskärp
Jag skulle vilja sy ett skärp. Ett sådant av tyg, med spänne och öljetter.
Förr när jag var liten brukade mamma sy sådana skärp. Hon hade något band i som var mycket styvt och stadigt. Har tittat i sybehöraffären men inte hittat något sådant. Jag tror det kallades spänsband. Finns det kvar att få tag i eller vad finns det för moderna alternativ att göra ett skärp stadigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skulle nog rekommendera att kolla om det finns på internet, och om du hittar det kan du se om namnet har förändras eller liknande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du inte hittar nåt specialband för detta kan du alltid använda Vildona, Timtex eller Fast2Fuse. Det är kraftiga mellanlägg som man använder till väskor, kepsskärmar, tygskålar m.m.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker att du ska använda kraftiga mellanlägg. ...som du fått tips om redan. Detta för att du ska kunna göra skärpet lätt svängt. Ett sånt sitter snyggare än ett rakt skärp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.