![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy om gamla långbyxor?
Hej!
Nu ska långbyxor vara smala nertill så att man kan få ner dem i stövlar. Hur syr man in alla gamla raka/vida långbyxor som finns i garderoben? Kan någon tipsa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sy in i bägge sömmarna från knäna och neråt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om de är mkt vida får man börja sy högre upp än vid knäna. Du får prova dig fram vad som blir bäst, men ta in ungefär lika både i inner- och yttersöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kräng brallorna aviga och ta på dig dem. Sedan nålar du (eller låter någon annan nåla medan de sitter på dig) längs sömmarna tills det ser snyggt ut. Då märker du ju också om du får av dig dem eller inte innan det är dags att sy. Det vore ju trist att sy FÖR trångt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Känner inte till detta alls.. men jag är inte särskilt insatt.
Här i hålan där jag bor går alla i likadana kläder, så här kan man nog se att modet är på det ena eller det andra sättet. Kollar man på style.com finns det lika mkt smala byxor som vida byxor om man går igenom visningarna för hösten 2011. Dolce & gabbana visar byxorna vida upptill, och smala nedtill. Burberry pros visar taighta upptill och vida nedtill. chloe visar vida byxor, likaså marc by marc jacobs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tack för alla bra tips! Byxorna blev jättebra!
mvh farmor2 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.