![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
England/USA
Nu när valutorna är till vår fördel så undrar jag om det är nån som vet om man kan handla Husqvarnas symaskiner från nån bra sida i England eller USA?
Jag har en D1:a som jag broderar mycket på som jag skulle vilja kompletera med en maskin som jag kan sy på under tiden. Har en gammal Hq 2000 som i och för sig fungerar men som jag inte tycker är rolig att sy på längre. Jag vet att det är en riktig Rolls Rolls och jag tror inte jag säljer den än men alla tankar snurrar i huvudet just nu. Har tittat på Emerald 116/118 och hoppas och tror att den använder samma spolar som D1:an så man slipper en massa olika spolar. Hade gärna gått och kollat i en fysisk butik men här i stan finns inte Husqvarna längre så nätet är ens enda tillgång just nu. Många tankar men huvudfrågan är om man kan handla från England/USA, det gör ju aldrig ont om det blir lite billigare. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lottan,
HQ Designer och Emerald har inte samma spolar. Inte heller skulle jag välja att köpa från utlandet, det finns flera bra HQ-butiker inom Sverige på nätet. Själv har jag köpt både från Husqvarnabutikerna Symaskinsexperten och Symaskinswebbshoppen och även Vänersborgs Sycenter. (Vänerborgs Sycenter tar dock ut en låg fraktkostnad - om de inte har ändrat på det nu). Jättebra trevlig service med snabba leveranser från alla tre. Men - fritt val - åsikterna går hej vilt isär! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har ju snöat in lite på att kunna använda samma spolar som till D1:an. Kan undra om Husqvarna har någon enklare maskin som har samma spolar? Får undersöka vidare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här kan du se vilka maskiner som har samma spolar som D1:an.
Själv har jag D1 och Sapphire 875 - och visst är det praktiskt att slippa ha olika spolar. Knapphålen är på samma sätt i bägge maskinerna också som man är van vid. Dock inga problem med 1-stegs som finns i ett antal andra maskiner. http://www.symaskinsexperten.se/Till...olar-5-6-7.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
TACK för att du redde ut det till mej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det var så lite.
Jag kan säga så här, är man van vid större maskiner så är det väldigt bra om även extramaskinen kan utföra större jobb. En liten maskin har ju inte samma förutsättningar som en större - och betalar sig väl till syvende och sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.