![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var tar man midjemåttet?
Jag håller på att anpassa ett livmönster, men har kört fast redan på måttagningen
![]() Jag har också läst att man kan mäta linningen på ett par byxor som sitter bra, men jag tror inte att det är till någon hjälp för mig eftersom jag trivs bäst i byxor med låg skärning. Det känns viktigt att få rätt på var midjan sitter eftersom även andra mått, som till exempel rygglängden, ska mätas ner till midjan. Finns det någon som har ett bra tips på hur jag ska mäta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mitt emellan nedersta revbenet och höftbenskammen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du har en Burdatidning hemma så har du bra bilder och beskrivning på hur och var man mäter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi fick lära oss i skolan (mode o sömnad) att knyta ett bomullsband i midjan (den mjuka, smalare partiet under revbenen och nån cm över naveln på tjejer, (killars midja sitter annorlunda)).
Använd sedan bandet som hjälp vid resten av måtten - mät till bandet istället för "midjan" Tyckte själv att det var larvigt i början men har man en otydlig midja så kan det var hjälp för att hitta den vid tex ryggmått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för hjälpen! Nu ska jag nog klara ut det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
midja, midjemått, måttagning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:43.