![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Sitter och försöker sy en kjol när maskinen plötsligt låter bzzzzzzHACK! "Bzzzzz" innebär alltså att något sitter fast. När jag tittar på sömmen har stygn hoppats över på undersidan.
På "HACK!" hoppas övvertrådshållaren till och ibland glider övertråden ur nålen. När jag trär övertråden känns det som att den fastnar, den vill inte löpa fritt när jag drar i den. När problemet uppstod hade jag redan sytt ganska mycket med samma inställningar, utan krångel. Jag har provat att byta nål, men det hjälper inte. Jag har en ganska ny Singer Tradition. Syr i vanligt bomullstyg så det borde inte orsaka nåt krångel. Jag blir så fruktansvärt frustrerad, jag kommer ju aldrig att lära mig sy så länge tekniken motarbetar mig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jaha...
Trädde om undertråden och nu verkar det gå bättre *peppar peppar*.
Nu ska vi se om jag inte kan åstadkomma mitt första färdiga plagg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.