![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Att sy ihop på maskin
I min beskrivning ska man först kasta ihop för hand. Räcker det inte att nåla och sedan ta overlocken?
Hur gör ni när ni stickar metervara för att styckena inte ska repas upp innan dom kommer i symaskinen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
http://handarbete.appelklyftig.com/#post118 Håller på med en kofta-liknande sak också. De bitar som är klara har jag klippt ut och sicksackat. Nu har jag använt tunt garn och tät stickning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Linda! Det var bra att veta att det funkar. Men det blir ju genast besvärligare om man har mönsterstickat. Då klipper man ju av långa trådar på baksidan. Har du erfarenhet av det också? Jag får väl prova mej fram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har inte provat det än, berätta gärna hur dina försök funkar :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej. Jag stickar oftast i ull och om man pressar lätt på baksidan så löper det inte upp något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.