![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har hittat textilvaxduk i ett jättefint mönster, och tänkte att jag skulle kunna sy galonisar och jacka i det till barnen. är det någon som provat? Tror ni att det fungerar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har aldrig provat, men det later spannande, tror sakert det funkar ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle kunna tänka mig det till en finare regnkappa, men inte till kläder som ska vara till för lek, eftersom vaxdukar (även de mjukare textilvarianterna) i mitt tycke är alldeles för styva och klumpiga för att lämpa sig för barnkläder - framförallt byxor. Men testa, för all del. Ditt tyg kanske är mer följsamt än de vaxdukar jag har stött på.
Sömmar kan förresten tätas med utspätt våtrumssilikon om man inte har särskild tätningstejp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det är vaxduk borde de kunna funka om den inte är för styv som föregående skrev.
Är det vaxad textil så tror jag inte det fungerar till barnlekar, de brukar läcka igenom vid allt för mycket vatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.