![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag såg för ca 15-20 år sedan en tysk TV-serie, tror den hette Doktorn i Dalen. Den handlade om en läkare(änkeman) och hans son (Maxl). Jag gillade serien fin musik och fin naur, jag älskar alperna. Undrar om nån känner till om den finns på DVD, tänkte att jag också skulle prova och titta på tv medan jag nålar och tråcklar, lät så mysigt.
Kram på Er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kommer också ihåg den
![]() ![]() Titta in på www.cdon.com eller www.ginza.se och se om de har den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Leta efter Die Schwarzwaldklinik så hittar du den nog. Hette kliniken svenska.
![]() Gick på tv för inte så länge sen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Brukar kolla på den ibland, går då och då på ZDF
![]() Här finns den att köpa http://www.amazon.de/Die-Schwarzwald...6769246&sr=1-1 Förmodligen är den utan text men kanske finns den även i nån svensk vebbutik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
vad roligt att fler än jag kommer ihåg den! den var så där småtrevlig, den kan dom gott börja visa igen, o verkligen fin natur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är nog två olika serier ni pratar om. Kliniken (Die Schwarzwaldklinik) kommer jag ihåg också, men där hette sonen Udo eller något liknande. Doktorn i dalen heter Der Bergdoktor i original.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ojdå
![]() Der Bergdoktor finns även den på länken jag la in ovan, bara att söka på titeln. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.